Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1955 Ford Thunderbird
#1
Witam!

W tym temacie chciałem Wam przedstawić nie byle jakie cacko z lat 50. - jest to Ford Thunderbird z 1955 roku.



Na poczÄ…tek nieco historii tego modelu...

W latach 50. XX wieku za sterami fabryki Forda zasiada Henry Ford Jr., syn sławnego konstruktora Henry'ego Forda, którego życie niestety dobiegło końca. Koncern potrzebował "powiewu świeżości", aby rozruszać starą ofertę produkcji. W dużym stopniu przyszły model Thunderbird jest związany z II wojną światową - a konkretnie z amerykańskimi żołnierzami, którzy tuż pod koniec wojny przed inwazją na kontynent stacjonowali na Wyspach Brytyjskich. Mieli tutaj dużo czasu na obserwacje i ich uwagę przykuły lekkie, dwuosobowe kabriolety, które były wizytówką angielskiej motoryzacji. Był to dla nich szok, bowiem nigdy wcześniej nie widzieli takich samochodów. Po powrocie do Stanów nie zapomnieli o nich, co nie uszło uwadze koncernu General Motors oraz samego Henry'ego Forda. Pierwszy krok zrobili producenci z General Motors. W 1953 roku zadebiutował Chevrolet Corvette. Corvette był wyposażony w słaby silnik V6 - co ciekawe, było to auto sportowe. Jednak to połączenie okazało się niewypałem. Wtedy Ford postanowił skonstruować konkurencyjny model.

Rozpoczęcie prac nad modelem...

Prace nad Fordem Thunderbirdem ruszyły w lutym 1953 roku. Ten termin wybrano nieprzypadkowo, bowiem miesiąc wcześniej zadebiutował Chevrolet Corvette. Ford był zbudowany w oparciu o solidną ramę, znaną również z innych modeli, jednakże została trochę skrócona. Zadecydowano, że pod maską spocznie mocniejszy silnik V8. Ford Thundebird wyróżniał się także stylizacją nadwozia - mógł to być 2-drzwiowy cabriolet, jak i 2-drzwiowe coupe.

Specyfikacja

Silnik - V8 o pojemności 5,1 litra (5114 cm³)
Moc maksymalna - 228 KM (168 kW) przy 4800 RPM
Osiągi - przyspieszenie 0-80 km/h 7,5s; prędkość maksymalna 187 km/h
Skrzynia biegów - 3-biegowa ręczna lub automatyczna Ford-O-Matic
Rodzaj napędu - tylny
Masa własna - 1575 kg
Dodatkowe wyposażenie - wspomaganie kierownicy, wspomaganie hamulców, elektryczne szyby oraz fotele regulowane w czterech płaszczyznach
Zawieszenie - z przodu niezależne, z tyłu klasyczne resory

Ciekawostki

-> Nazwę modelu wybierano spośród 5000 nazw
-> Premiera modelu Thunderbird odbyła się 20 lutego 1954 roku
-> Pierwszy egzemplarz zjechał z taśmy 9 września 1954 roku
-> Do 22 października 1954 roku wyprodukowano 4000 sztuk tego modelu
-> W ciągu pierwszego roku sprzedano 16000 sztuk tego modelu (dla porównania - na konkurencyjny model Corvette w ciągu roku znalazło się zaledwie 700 chętnych)
->Produkcja modelu Thunderbird została zakończona w 2005 roku z powodu spadającej sprzedaży

Na koniec parÄ™ fotek 8)

[Image: ford_thunderbird_03.jpg]

[Image: ford_thunderbird_04.jpg]

[Image: ford_thunderbird_05.jpg]

[Image: ford_thunderbird_09.jpg]

[Image: ford_thunderbird_14.jpg]

[Image: ford_thunderbird_28.jpg]

Pisząc ten artykuł, posiłkowałem się zawartością na stronie http://www.amerykany.v10.pl/Ford,Thunde ... ,5126.html


A Wy co o nim sÄ…dzicie ?
#2
Oo, od czasu napotkania o Thunderbirda w Mafii I (Bolt Thrower, oczywiście) kocham go szczerze. Ale faktycznie, patrząc na modele od 1959 naprzód - WTF? Jeśli o mnie chodzi, od lat 60-tych samochody znacznie spaskudniały. A już lekko nie na temat, propozycja na kolejny samochód: Ferrari 166S.


Można pisać o swoich propozycjach, nie ma w tym nic złego Tongue - Cole
#3
Ten z 1962 rzeczywiście jest tragiczny, ale ten z 1966 nawet fajny 8) Nie wiem, jak Tobie, ale mnie się podoba Tongue
#4
Powiedziałbym raczej: mniej tragiczny, przynajmniej wygląda trochę podobnie a nie jak z kosmosu (jak ten z 1962). Dziwi mnie tylko że z powierzchni schodzącej elegancko w dół i 'oczek' świateł które pięknie płynęły wraz z linią samochodu zrobili odwróconą a tył zrobili do dołu - nie tylko efekt jest taki jakby obrócili karoserię do góry nogami i tyłem do przodu, ale jeszcze wygląda toto jakby samochód miał wał nadoczodołowy, normalny neandertalczykowóz.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)